Ljepota lažnog sjaja
Izložba
"Ljepota lažnog sjaja" - izložba krivotvorenih umjetnina iz zbirke Muzeja policije

Izložbom krivotvorenih umjetnina pod nazivom “Ljepota lažnog sjaja“ iz Kriminalističke zbirke Muzeja policije želi se upozoriti na beskrupuloznost crnog tržišta koje u utrci za zaradom ne preže od prijevara dobronamjernih i neupućenih kupaca.

free entrance
L4 — Multifunkcionalna dvorana 4
Više
Dubrovnik, A Scarred City
„Dubrovnik, A Scarred City: stradanje i obnova Dubrovnika 1991. – 2000.“

Izložba „Dubrovnik, A Scarred City: stradanje i obnova Dubrovnika 1991. – 2000.“ otvorena je 1. listopada 2019. godine, povodom obilježavanja 28. obljetnice početka napada na Dubrovnik.

20 kn
L2 — Multifunkcionalna dvorana 2
Više
Mirko Ilić - Trenutak pred katastrofu
Izložba
Mirko Ilić - Trenutak pred katastrofu: strip, ilustracija i dizajn

Izložbom ‘Mirko Ilić – Trenutak pred katastrofu: strip, ilustracija i dizajn’ kustosa Dejana Kršića i Marka Goluba, koja se otvara u Lazaretima 17. kolovoza 2019.

slobodan ulaz /free entrance
L4 — Multifunkcionalna dvorana 4
-
Više
Linđovi koncerti
Koncert
Linđov koncert

Od 25. kolovoza svakog utorka i petka u 21:30h možete uživati u koncertima Linđa u Lazaretima.

120 kn
L6 — Linđo
Više

Home

Alternativne biografije

Luka Sorkočević

Luca Antonio Sorgo pripadnik je jedne od najmoćnijih dubrovačkih plemićkih obitelji. Njegov je ogranak pripadao starom, “čistom” plemstvu, iz čijih su se redova birali najviši državni službenici.  S navršenih 18 godina Luka je izabran u Veliko vijeće, a među poslovima koje je morao sustavno izvršavati za Republiku, ističu se poslovi kneza Lopuda i Koločepa, posao nadzornika protiv krijumčarenja vina, nadzornika javnog kazališta te djevojačkog doma, posao čuvara pravde.

Luca Antonio Sorgo pripadnik je jedne od najmoćnijih dubrovačkih plemićkih obitelji. Njegov je ogranak pripadao starom, “čistom” plemstvu, iz čijih su se redova birali najviši državni službenici.  S navršenih 18 godina Luka je izabran u Veliko vijeće, a među poslovima koje je morao sustavno izvršavati za Republiku, ističu se poslovi kneza Lopuda i Koločepa, posao nadzornika protiv krijumčarenja vina, nadzornika javnog kazališta te djevojačkog doma, posao čuvara pravde. U mladenačkim se danima najviše posvetio glazbi – svome prvom i pravom zvanju. Od 1756. – 1763. g. boravi na studiju u Rimu.

Nakon povratka u Dubrovnik, ponovno obavlja javne funkcije, što mu ne ostavlja dovoljno vremena za bavljenje glazbom. U dobi od 30 godina ženi se vlastelinkom iz roda Bonda. Sa svojom obitelji i bratom Mihom živio je u obiteljskoj palači sučelice katedrali (današnja Biskupska palača), s čijeg je prozora skočio 11. rujna, 1789., okončavši tako život. Posljedica je to bolesti bubrega i učestale depresije. Potkraj života godila mu je i odsutnost iz Dubrovnika, gdje su ga pritiskale razne nedaće, ponajviše nedostatak vremena i nerazumijevanje okoline za njegovo najvažnije zvanje. Unatoč samoubojstvu, pokopan je u franjevačkoj crkvi Male braće sa svim uobičajenim plemićkim počastima.

Dubrovački je Senat 1781. g. uputio Luku na bečki dvor kao poslanika, kako bi se učvrstili odnosi s novim vladarom Josipom II. Za vrijeme četveromjesečnog boravka u Beču, pomno je vodio dnevnik na talijanskom jeziku. Ondje se susretao s najuglednijim europskim ličnostima, ujedno i pokroviteljima umjetnosti. U to je vrijeme u Beču bio W. A. Mozart, ali Luka se najvjerojatnije s njime mimoišao, no upoznao je proslavljenog libretista Pietra  Metastasija i opernog reformatora Ch. W. Glucka, čija djela hvali. Naročito prisan odnos bio je onaj s J. Haydnom, koji mu je poklonio kopiju svojih šest gudačkih kvarteta.

Luka je u Dubrovnik donio dragocjena iskustva i muzikalije, koje se danas čuvaju u arhivu samostana Male braće. Autor je skladbi, koje se smatraju prvim simfonijskim djelima u povijesti hrvatske glazbe. Mnoge su sačuvane u Lukinim vježbenicama u kojima se, uz višeglasne fuge, nalaze i njegove simfonije, nastale u Dubrovniku te tijekom daljnjeg školovanja u Rimu kod Rinalda da Capue. Simfonije je Luka izvodio na privatnim koncertima u obiteljskoj palači i ladanjskim posjedima. Bio je glazbenik amater, čija se djela mogu ravnopravno uvrstiti među ostvarenja europskih suvremenika. Njegova glazbena kretanja najavila su bečki klasični stil.